نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
8722
-
الف
+

بازیگر نقش «ابن‌ملجم مرادی» که بود؟

«کریم اکبری مکرمه» بازیگر ایرانی می باشد که کرکتر «ابن ملجم» را در سریال امام علی (ع) بازی کرد.

به گزارش آی فیلم2، سریال «امام علی(ع)» که نام دیگر آن «شهید کوفه» بود سریالی تاریخی به کارگردانی «داود میرباقری» است که در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تهیه و ساخته شده است. این سریال محصول سال ۱۳۷۵-۱۳۷۰ خورشیدی می باشد.

امام علی

سال ۱۳۷۰ خورشیدی «داود میرباقری» فلمنامه سریالی با عنوان «خاری در گلو» را براساس زندگی حضرت علی( ع) به صدا و سیمای ایران ارائه داد.

از میرباقری خواسته شد فلمنامه‌اش را بازنویسی کند و این روند و اعمال اصلاحیه‌ها تا چند بار تکرار شد تا سرانجام با تأیید مسؤولان وقت تلویزیون ایران نخستین سریال مهم تاریخی مذهبی صدا و سیمای ایران کلید خورد.

سریال امام علی(ع) در سال ۱۳۷۳ خورشیدی با حضور ۱۵۰ بازیگر اصلی و بیش از ۵ هزار هنرور از نیروهای ارتش ضبط شد.

داستان سریال امام علی(ع) از اواخر دوره خلافت عثمان بن عفان شروع و تا پنج سال انتهایی زندگی علی بن ابی‌طالب می‌پردازد.

در این سریال تاریخی بازیگرانی چون «داریوش ارجمند» در نقش مالک اشتر، «محمدرضا شریفی نیا » در نقش ولید، «سیروس گرجستانی» در نقش «اباقطام»، «سعید نیک‌پور »در نقش «عمار یاسر»، «عنایت بخشی» در نقش عبدالله بن وهب، «ویشکا آسایش» در نقش قطام، «انوشیروان ارجمند» در نقش اشعث، «مهدی فتحی» در نقش عمروعاص، «بهزاد فراهانی» در نقش معاویه، «اصغر همت» در نقش مروان، «پرویز پرستویی» در نقش محمد بن ابوبکر، «حبیب دهقان نسب» در نقش حرث برادر قطام، «ابوالفضل شاه کرم» در نقش حارث برادر قطام، «جواد خدادادی» در نقش ابوذر غفاری، «عنایت الله شفیعی» در نقش جندب بن کعب ازدی،  مرحوم«جمشید مشایخی» در نقش عبدالله بن مسعود، مرحوم «داوود رشیدی» در نقش حکیم بن جبله عبدی، «رضا کرم رضایی» در نقش طلیحه بن خویلد، «اکبر عبدی» در نقش هرقل رومی، «عباس امیری» در نقش ابوموسی اشعری، «منصور والامقام» در نقش زبیر بن عوام، «منوچهر لاریجانی» در نقش طلحه بن عبیدالله،  مرحوم «حسین پناهی» در نقش ابن خباب، «فخری خوروش» در نقش دایه ولید، «شهره لرستانی» در نقش مریم بنت عثمان، «آزیتا حاجیان» در نقش کنیز رومی و بازیگران بی شمار دیگری ایفای نقش کردند.

«کریم اکبری مبارکه» بازیگر ایرانی در این سریال کرکتر «ابن ملجم مرادی» را بازی کرده است.

کریم اکبری مبارکه متولد 1332 در تهران بازیگر و کارگردان سینما و تیاتر می باشد.

مشهورترین نقش وی در سینما نقش سرکرده در فلم «مرگ بر یزید» و در تلویزیون کرکتر «ابن ملجم مرادی» در سریال امام علی می باشد.

در پیوند با این خبر بخوانید:

سکانس ضربت خوردن حضرت علی (ع)

ب م

نظر شما
ارسال نظر